Mgr. Bc. Martin Řapek, DiS., LL.M.

Terapeut, poradce a mentor

 
Jsem terapeut, který poskytuje bezpečný prostor pro sdílení, zastavení a hlubší porozumění sobě i svým vztahům. Nabízím individuální, párovou i rodinnou terapii a psychosociální poradenství. Pomáhám lidem zvládat náročné životní situace, jako jsou ztráty, rozchody, změny, rodinné konflikty, závislosti nebo traumata. Věřím, že každý má v sobě sílu k uzdravení a změně – někdy je ale potřeba mít vedle sebe někoho, kdo nás tímto procesem provede. Pracuji s respektem, přijetím a důvěrou v jedinečnost každého člověka.

Vzdělání, praxe, supervize a stáže

Výcviky a kurzy:

  • 2023-2025; Psychosociální výcvik v integrativních technikách, číslo akreditace A2021/0369-PC/PP/VP, 250 hodin, odborné zajištění výcviku: PhDr. Helena Kalábová, Ph.D., Mgr. Květuše Sluková, Ph.D., Mgr. Michaela Černá, MBA, PhDr. Petr Vácha, MBA, Mgr. Pavel Hanzal, Martin Vojvoda

  • 2023-2024; Psychosociální intervence a poradenství v krizových situacích rodinného systému, číslo akreditace A2022/1195-SP/PC/VP, 120 hodin, lektoři: PhDr. Helena Kalábová, Ph.D., Mgr. Květuše Sluková, Ph.D.

  • 2021-2022; Sociálně psychologický výcvik, 200 hodin, garanti výcviku: PhDr. Helena Kalábová, Ph.D., Mgr. Květuše Sluková, Ph.D. 

  • 2022; Zvládání krizových situací, zvládání agresivity pro osoby v přímém kontaktu, reg. č. CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_025/0010429

  • 2020; Doplňující pedagogické studium, lektor: PaeDr. Lubomír Bajcura, Ph.D.

  • 2012; Grunnlaget, CTM-Concept Teaching Model, lektoři: Gunvor Sonnesyn a Morten A. Hem

  • Introduction into learning concepts Concept Teaching Model

  • Psychology of learning by Magne Nyborg

  • Practical training in using the CTM methodology

  • 2012; Sociálně-právní ochrana dětí, číslo akreditace AK/PV-350/2009, 2010/288-PC/SP/VP, lektor: Mgr. Stanislava Řežňáková

  • 2011; Práce s klientem s projevy agresivního chování, lektor: Mgr. Stanislav Karas

  • 2010; Systémové řešení šikany, lektor: Mgr. Petr Šolc

  • 2010; Mentoringový program It's In U2, lektor: Petra Burdová, Sociálně psychologické centrum, o.s. Mosty

  • 2009; Způsoby zvládání konfliktů, lektor: Daniel Kaucký, DiS., VTS Fokus Praha

Vzdělání:

  • 2022-2024; Mgr.: Kriminalistika a forenzní disciplíny; forenzní psychologie, soudní lékařství, kriminalistická technika a taktika

  • 2021-2023; LL.M.: Trestněprávní činnost

  • 2010-2013; Bc.: Bankovní management

  • 2010-2013; DiS.: Sociální práce a sociální pedagogika

  • 2006-2010; Střední škola: Sociálněsprávní činnost

Supervize:

  • 2025-současnost: Mgr. Květuše Sluková, Ph.D.

  • 2021-2025: Mgr. et Mgr. Miroslav Šramota

  • 2019-2020: PhDr. Magdalena Frouzová

  • 2009-2013: Mgr. Stanislav Karas

Stáže:

  • 2024; Komunitní dům sv. Dismas, chráněné komunitní bydlení
  • 2023; Věznice Waldheim, Sasko, Německo
  • 2022; Psychiatrická nemocnice Marianny Oranžské; Terapeutická komunita Fénix; režimová léčba závislostí

Osvědčení:

  • 2012; Preventivní projekt "Adaptační program" pro žáky 6. třídy, prevence projevů rizikového chování a stmelení nově vzniklého dětského kolektivu v rozsahu 76 hodin, Základní škola a mateřská škola Teplice, Koperníkova 2592, Teplice, ředitelka školy Mgr. Bc. Hana Amlerová
  • 2009-2010; Člověk v tísni, o.p.s., Nízkoprahové centrum pro děti a mládež s udělenou akreditací Ministerstva vnitra ČR pro výkon dobrovolnické služby, dlouhodobá dobrovolnická činnost
  • Příprava a realizace volnočasových a klubových aktivit v nízkoprahovém klubu
  • Asistence klientům nízkoprahového zařízení při mimoškolním vzdělávání
  • Příprava a realizace sportovních turnajů pro klienty nízkoprahového centra
  • Asistence pracovníkům nízkoprahového centra při přípravě a realizaci aktivit nízkoprahového centra
  • Plnění nezbytných administrativních povinností spojených s výkonem dobrovolnické služby
  • 2009; Realizace příměstského tábora pro děti, Město Bílina, Bc. Veronika Spurná, vedoucí odboru školství a kultury

Praxe:

  • Věznice Bělušice, režimová léčba závislostí, terapeut
  • Specializovaný oddíl pro výkon trestu odsouzených s poruchou osobnosti a chování způsobenou užíváním návykových látek.
  • Práce s bio-psycho-sociálním modelem závislosti kde se pohlíží na závislost v kontextu životního příběhu odsouzeného a ke změně jeho náhledu na užívání návykové látky s ohledem na jeho osobnostní strukturu a faktické     a realizovatelné možnosti ke změně.
  • Práce s odsouzeným v rámci změny vyvolávané působením náhradního rodinného systému (sociální skupiny SpO) a zároveň práce s jeho individualitou s přihlédnutím k jeho somatickým i psychickým možnostem a hranicím. Toto je realizováno působením komunity, terapeutické skupiny a individuální práce.
  • Vedení speciálně výchovných a vzdělávacích aktivit. Výkon individuální a skupinové terapie. Zaměření na osobnost nebo změnu postoje myšlení a chování jedince. Práce s traumaty, závislostmi a poruchami osobnosti a chování. V neposlední řadě poskytování rodinného a párového poradenství.
  • Člověk v tísni o.p.s., koordinátor Programu podpora vzdělávání a sociální pracovník v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
  • Sekundární prevence sociálně patologických jevů
  • Individuální plánování s uživateli služby, case management, kontaktní práce vycházející z principů ČAS
  • Organizace a vedení skupinových aktivit pro uživatele služby, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, vedení a koordinace dobrovolníků v klientských rodinách, pedagogizace rodinného prostředí, lektorská činnost, práce s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, účast na oborových konferencích a v lokálním partnerství Agentury pro sociální začleňování